Connect with us

10 MOTIVE să faci SPORT chiar acum

shutterstock_285596507

LIFESTYLE

10 MOTIVE să faci SPORT chiar acum

10 MOTIVE să faci SPORT chiar acum

Nu gașeti motivația pntru a face sport? Cel puțin unul dintre aceste 10 motive te va face să te răzgândești!

Principalul scop pentru care oamenii merg la sală este arderea caloriilor sau pierderea în greutate, însă puţini ştiu că sportul are multe alte beneficii.

Desigur că îi vom admira întotdeauna pe cei care arată bine în toate ţinutele pe care le poartă însă, exceptând latura pur fizică şi legată de aspect, iată care sunt celelalte beneficii pe care sportul le aduce în viaţa ta.

1. Ajută la controlul dependenţelor

Atunci când simţim plăcere, creierul nostru secretă dopamină. Unii oameni ajung să fie dependenţi de această substanţă şi încep să facă excese precum consumul de alcool, tutun, droguri, etc.

Exerciţiile fizice îţi pot distrage atenţia de la aceste lucruri şi te fac să uiţi de aceste nevoi. Este recomandat să faci efort fizic şi în momentele în care eşti extrem de trist sau de supărat.

2. Scade riscul de diabet zaharat

shutterstock_193311989

După doar o săptămână de exerciţii fizice regulate, sensibilitatea corpului tău la insulină devine mai mare, lucru care va scădea nivelul zahărului din sânge, reducând astfel riscul de diabet zaharat de tip 2.

De asemenea, exerciţiile fizice pot reduce riscul de accident vascular cerebral; având în vedere faptul că doi dintre cei mai mari factori de risc pentru accidentele vasculare cerebrale sunt tensiunea arterială şi bolile de inimă, prin sport îţi poţi face inima să devină mai puternică şi îţi vei îmbunătăţi circulaţia.

3. Te scapă de grăsimea de pe burtă

După o lună de exerciţii fizice regulate, corpul tău va începe să piardă din grăsime şi să câştige muşchi. S-a arătat că persoanele supraponderale care au luat parte la un program de patru săptămâni de exerciţii fizice, ajung să reducă grăsimea abdominală cu 12%.

Citește și:   Cele mai sexy aparitii ale vedetelor de la Hollywood, in costum de baie

4. Reduce riscul de cancer

shutterstock_238908859

Un studiu a arătat că femeile care se antrenează şi sunt în formă au cu 55% mai puţine şanse să sufere de cancer la sân decât cele care nu fac sport.

Femeile care fac sport în cantitate moderată au un risc de 33% mai mic de a dezvolta boala. Exerciţiile fizice pot ajuta de asemenea la evitarea şanselor de cancer ovarian, pulmonar sau endometrial.

Pe lângă aceste lucruri, sportul îmbunătăţeşte per ansamblu sistemul imunitar şi ajută la detectarea şi distrugerea celulelor canceroase şi îţi îmbunătăţeşte sistemul cardio-respirator.

5. Încetineşte procesul de îmbătrânire

Pe parcursul înaintării în vârstă, corpul începe să piardă din cantitatea musculară de care dispune, putând inerveni chiar şi atrofierea musculară. Este extrem de important să îţi menţii procentul de masă musculară în aceste momente întrucât acest lucru te va face să te păstrezi în formă pentru mai mult timp.

6. Exerciţiile te vor ajuta să dormi mai bine

Sportul te va ajuta să adormi mult mai uşor. Acesta îţi va îmbunătăți calitatea somnului şi te va ajuta să rămâi în stadiul cel mai profund al somnului cât mai mult timp. După un antrenament, temperatura corpului tău revine la cea de bază şi corpului tău i se semnalează că este timpul să se odihnească. Încearcă totuşi să aștepți două ore după antrenament, lăsând timp endorfinelor să fie eliminate din corp, altfel îţi va fi greu să adormi.

7. Îţi îmbunătăţeşte starea de spirit

shutterstock_205037098

Dacă ai avut o zi stresantă sau simţi nevoia unui plus de încredere la nivel emoţional, exerciţiile te vor ajuta! Stresul poate fi cauzat de nivelul crescut al hormonilor cortizol, adrenalină şi noradrenalină. Sportul face ca nivelul acestor hormoni să scadă, crescând nivelul serotoninei, cunoscut şi sub numele de hormonul fericirii, ajutând astfel la reducerea stresului. Un antrenament făcut la tine acasă sau o plimbare de 30 de minute te va ajuta foarte mult. Antrenamentul stimulează substanţele chimice din creierul tău care îţi vor uşura starea de spirit şi te vor face mai bine dispus.

Citește și:   Cere-ti scuze cu IMAGINATIE!

8. Îţi îmbunătăţeşte memoria

Exerciţiile fizice pot ajuta la împrospătarea memoriei. Un studiu din 2014 a constatat că exerciţiile cresc dimensiunea părţii din creier responsabilă cu memoria. Cercetările au arătat că, pe măsură ce îmbătrânim, exercițiile fizice constante te pot ajuta să îţi menţii creierul sănătos.

9. Îmbunătăţeşte performanţa sexuală şi reglează libidoul

Exerciţiile fizice regulate îţi pot îmbunătăţi apetitul sexual, rezistenţa fizică şi tonusul muscular.

Exerciţiile fizice îmbunătăţesc starea de spirit, sporesc încrederea şi stima de sine, lucruri care duc la mai mult succes în dormitor.

10. Poate atenua anxietatea

Unii oameni preferă o baie cu spumă pentru a-şi calma anxietatea, însă o repriză de 20 de minute de alergare îi poate ajuta pe cei cu tulburări de anxietate să se calmeze.

Exerciţiile fizice au foarte multe beneficii care depăşesc zona sălii de sport şi a aspectului fizic, precum menţinerea tânără a pielii, sporirea încrederii în sine, sau creşterea motivației generale în viaţă.

Indiferent de care este stilul tău de viaţă, încearcă să încorporezi câteva minute de exerciţii fizice zilnice în rutina ta! Îţi garantăm că vei observa diferenţa şi că vei fi foarte mulţumită de rezultat.

1 Comment

1 Comment

  1. Jobeth

    noiembrie 18, 2016 la 10:09 am

    I don’t know who you wrote this for but you helped a brthoer out.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Mai multe din LIFESTYLE

Urmărește-ne pe Facebook

Populare

Etichete

Sus