Connect with us

9 lucruri care te ajută să slăbești fără să ții o dietă strictă

LIFESTYLE

9 lucruri care te ajută să slăbești fără să ții o dietă strictă

Există foarte puțini oameni care pot spune sincer că nu au încercat niciodată să piardă în greutate la un anumit moment. Potrivit oamenilor de știință, doar una dintre 6 persoane reușește să piardă în greutate și să se mențină la greutatea la care au ajuns. Vestea bună este că există câteva reguli simple pe care le puteți urma pentru a îmbunătăți statisticile și pentru a vă ajuta să obțineți silueta dorită!

1. Adăugați grăsimi sănătoase la dieta voastră

Atunci când încerci să scazi numărul de calorii pe care le consumi, pare rezonabil să nu mai mănânci alimente precum nuci, semințe, brânză și unt. Cu toate acestea, este nevoie de mai mult timp pentru digerarea grăsimilor decât a proteinelor și carbohidraților, astfel încât sentimentul de foame să nu vă deranjeze pentru mult timp. De asemenea, grăsimile monosaturate ajută organismul să digere licopenul, luteina și beta-carotenul.

2. Nu supraestimați pierderea de calorii în timpul activității fizice

Oamenii de știință au descoperit ca persoanele cu greutate în plus adesea supraestimează numărul caloriilor arse în timpul exercițiilor fizice. Ca rezultat, ajung să mănânce mai multă mâncare, gândindu-se că vor arde toate caloriile la sala de sport. Da, trebuie să mănânci mereu după un antrenament, dar să nu depășești limita consumului zilnic de calorii. În caz contrar, întregul scop al exercițiilor fizice va fi pierdut.

3. Spălați bine fructele și legumele

Fructele și legumele pot fi de fapt un lucru ce poate să îți aducă numeroase kilograme în plus dacă nu le spălați bine. Motivul este că, pesticidele rămase pe suprafața acestora vă pot încetini metabolismul, ceea ce vă poate determina să câștigați în greutate. Aceste substanțe chimice ar trebui să protejeze alimentele de paraziți, dar au o influență negativă asupra sănătății umane. Pesticidele perturbă funcția tiroidiană, ceea ce duce la un dezechilibru hormonal. Oamenii de știință cred că dăunează și mitocondriilor – părțile celulelor care transformă alimentele consumate în energie.

4. Folosiți ulei de măsline

Cercetătorii germani au descoperit că adăugarea uleiului de măsline la preparate vă poate ajuta să atingi senzația de sațietate mai repede. Uleiul italian de măsline conține cea mai mare cantitate de substanțe chimice care blochează sentimentul de foame.

5. Mâncați cu plăcere

Apetitul nostru este dat de un hormon numit grelină. Nivelul său crește atunci când ești stresat și scade atunci când simți plăcerea de a mânca. Cu alte cuvinte, dacă simți plăcere atunci când mănânci ceva, nu vei mai simți senzația de foame prea curând. Deci chiar ar trebui să consumi doar alimente care îți fac plăcere.

6. Alegeți pastele potrivite

Indicele glicemic reprezintă o creștere a nivelului de zahăr din sânge la 2 ore după masă. Cu cât indicele este mai scăzut, cu atât mai lent devine nivelul zahărului din sânge. Deci, organismul produce doze mai mici de insulină pentru a procesa zahărul. Cu toate acestea, dacă o grămadă de zahăr ajunge rapid în sânge, organismul va trebui să producă o cantitate mare de insulină, care va trimite un semnal către creier că este timpul să mănânce din nou. Deci, alimentele cu un indice glicemic scăzut sunt mai bune pentru cei care încearcă să piardă în greutate. Diferitele tipuri de paste au un indice glicemic diferit. Potrivit cercetătorilor, cea mai bună opțiune sunt spaghetele iar, cea mai rea sunt macaroanele.

7. Luați calciu dacă nu puteți digera produsele lactate

Mulți oameni sunt intoleranți la lactoză, astfel încât ei pur și simplu exclud produsele lactate complet din dieta lor. Dar brânza, laptele și brânza de vaci sunt surse importante de calciu care ajută la accelerarea metabolizării grăsimilor. Deci, dacă ești intolerant la lactoză, încearcă să iei calciu și vitamina D.

8. Mâncați alimente solide dimineața

Oamenii de știință vorbesc mereu despre cât de important este micul dejun pentru modul în care te simți pe parcursul zile. De exemplu, s-a demonstrat că eficiența proteinelor crește atunci când acestea sunt consumate în formă solidă. Concluzia este simplă: dacă mănânci brânză de vaci în loc de o piersică, vei simți mai rapid foamea.

9. Mâncați ciocolată neagră

După cum s-a dovedit, ciocolata nu are doar o influență pozitivă asupra sănătății tale, dar poate de asemenea să te ajute să pierzi în greutate sau să te menții la greutatea pe care o dorești. Oamenii cu o dietă bogată în carbohidrați, care mănâncă cantități mici de ciocolata neagra, nu iau înapoi greutatea pierduta.

Click pentru a comenta

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Sus