Connect with us

7 sfaturi ale nutriționiștilor care te vor convinge să începi să mănânci sănătos

FASHION & BEAUTY

7 sfaturi ale nutriționiștilor care te vor convinge să începi să mănânci sănătos

După ce mâncăm un meniu de la fast-food, mulți dintre noi jurăm și promitem să începem să mâncăm alimente sănătoase de la începutul următoarei săptămâni. Și acest proces pare extrem de dureros, dificil și lipsit de gust, așa că este amânat iar și iar și iar… Între timp, nu e atât de greu să ai o alimentație sănătoasă dacă începi să acționezi chiar acum.

Iată care sunt cele mai importante sfaturi din partea nutriționiștilor și experților în nutriție din întreaga lume care te vor convinge să faci o schimbare în dieta ta chiar acum.

1. Urmează o dietă

Cauza principală a unei nutriții adecvate este construirea unei diete prin care organismul primește suficiente vitamine și microelemente. Este important să clarificăm faptul că nu este vorba de o dietă, ci de obiceiuri nutriționale utile, care se formează în timp. În primul rând, este important să îți formezi o dietă echilibrată și apoi să încerci să te ții de ea. Specialiștii de la Școala de Sănătate Publică din Harvard au elaborat o piramidă alimentară simplă și detaliată. Potrivit acesteia, dieta umană ar trebui să fie compusă din fructe și legume, precum și proteine ​​și cereale. De asemenea, experții recomandă să se renunțe la carnea roșie și să se aleagă carnea de curcan sau de pui.

Mulți experți în nutriție ne sfătuiesc să nu ne limităm la trei mese pe zi, ci să mâncăm porții mici, dar mai dese.

2. Începe să mănânci micul dejun

Micul dejun este cea mai importantă și necesară masă a zilei iar acest lucru este dovedit de o mulțime de cercetări. Micul dejun îți dă energie, trezește corpul și îmbunătățește starea de spirit. Mulți susțin că dimineața și pur și simplu nu vor să mănânce și că singurul lucru pe care îl pot face este să bea o ceașcă de cafea. Încearcă să iei cina cu aproximativ 4 ore înainte de culcare – astfel ai mai multe șanse să îți fie foame dimineața. Dimineața te poți ridica din pat mai devreme și poți încerca să pregătești micul dejun atât pentru tine, cât și pentru cei din jurul tău.

Ce poți să mănânci la micul dejun? De exemplu, câțiva experți în domeniul alimentației sănătoase ne-au spus că de obicei mănâncă dimineața ouă, fasole, omletă, piureuri de fructe, doar fructe și fructe de pădure proaspete sau iaurt fără aditivi, fulgi de ovăz, unt de arahide, semințe de chia, brânză și legume .

3. Limitează aportul de sare

Medicii și experții în nutriție avertizează că un aport ridicat de sare duce la o creștere a tensiunii arteriale și crește riscul bolilor de inimă. Alimentele cu cel mai mare aport de sare sunt cârnați, fast-food, multe alimente conservate, murături, alimente marinate, sosuri, măsline și multe altele.

Încercați să reduceți utilizarea unor astfel de produse sau alegeți alimente cu un conținut redus de sare. Atunci când pregătiți feluri de mâncare acasă, este ușor să înlocuiți sarea cu condimente aromatice, usturoi, suc de lămâie. Poate că la început veți fi un pic neobișnuit cu gustul, însă adevărul este că dependența noastră de sare este doar un obicei.

4. Experimentează

Unii oameni cred că o dietă sănătoasă reprezintă o restricție și o interdicție continuă, iar alimentele sănătoase sunt în mare parte proaspete, plictisitoare sau chiar neatractive. Nu este așa, mâncărurile utile și sănătoase pot fi gustoase și ușor de pregătit și ieftin dacă știți cum să le gătiți.

Te poți folosi de blogurile de gătit pentru a face acest lucru. Nimeni și nimic nu te va face să renunți imediat la mesele tale obișnuite. De exemplu, pastele, nu sunt atât de dăunătoare pentru silueta și sănătatea ta. În caz contrar, cum să explici faptul că fiecare italian mănâncă în principiu 80% paste și în medie trăiește fericit până la vârsta de 80 de ani? Adăugați salată de legume, pește sau curcan și sos de pesto și ai parte de un prânz copios.

Căutați noi combinații de arome și alimente, faceți sosuri delicioase și sănătoase la domiciliu, care vor adăuga gust felurilor de mâncare proaspete

5. Nu uita de gustări

Pentru a nu mânca prea mult în timpul meselor principale, este mai bine să ai grijă să mănânci câte o gustare pe tot parcursul zilei. Nu te forța până ajungi să fii umplut cu mâncare – dacă trebuie să mănânci ceva, corpul tău îți va spune acest lucru.
Fructele, nucile, brânza de vaci, pâinea, kefirul cu conținut scăzut de grăsime sau iaurtul natural și legumele sunt variante perfecte pentru gustările de pe parcursul zilei.

6. Nu uita să folosești congelatorul

Mâncarea sezonieră este grozavă, dar nu toate țările cresc legume și fructe pe tot parcursul anului. Ajutorul vine din partea congelatorului. Să nu crezi poveștile de groază despre cât de multe vitamine se pierd în timpul congelării. Congelarea păstrează majoritatea vitaminelor. Cu toate acestea, nu ar trebui să expui legumele la congelare repetată, dacă s-au dezghețat deja.

Poți toca legumele înainte de a le congela. Este convenabil să împachetați legumele pregătite în ambalaje mici și apoi să le adăugați în mâncare în timpul gătitului – astfel încât va fi posibil să economisiți timp pe care l-ați fi folosit pentru dezghețare.

7. Acordă atenție lucrurilor pe care le bei

Nu îți mai spunem să bei 2 litri de apă pe zi, dar nu uitați că apa este cea mai utilă pentru organism și că trebuie să bei cât mai multă. Ceaiul, cafeaua sau laptele sunt de asemenea potrivite, dar ar trebui să stați departe de sucuri și apă minerală. Acestea nu îți potolesc niciodată setea. Poți pregăti limonadă de casă sau apă cu fructe, toarn-o în sticle și ia-o cu tine.

În ceea ce privește alcoolul, o alimentație sănătoasă nu înseamnă o interdicție strictă pentru orice tip de băuturi alcoolice. De exemplu, oamenii de știință au susținut în repetate rânduri că o cantitate mică de alcool are un efect benefic asupra sistemului cardiovascular.

Continuați lectura
S-ar putea să-ți placă și...
Click pentru a comenta

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Sus