8 mesaje ASCUNSE în spatele LOGO-urilor CELEBRE
Nu te-ai fi gândit niciodată că aceste mesaje ciudate sunt ascunse în spatele unora dintre cele mai cunoscute logo-uri din lume!
Scris de
Întreg procesul de dezvoltare şi construcţie a unui logo este unul extrem de laborios şi de complicat. Acesta trebuie gândit astfel încât să sintetizeze perfect ideologia brandului şi să îi facă pe oameni să asocieze imediat produsele comercializate de acesta cu imaginea reprezentată de logo.
Mesajele subliminale au început să fie folosite din ce în ce mai des în publicitate, asfel încât acestea să îi facă pe clienţi să se gândească sau să îşi dorească anumite lucruri fără să îşi dea seama că fac acest lucru. Astfel, acestea au ajuns să fie integrate şi în materia logo-urilor, astfel încât vânzările companiilor să crească în mod substanţial.
Iată care sunt cele mai interesante mesaje ascunse în interiorul logo-urilor celebre.
1. McDonald
Unul dintre fraţii responsabili de apariţia fast-food-ului McDonald a avut ideea de a dota restaurantul cu două arcuri mari aurii care să fie uşor de observat, astfel încât să atragă atenţia potenţialilor clienţi. Ulterior acesta a devenit simbolul restaurantul şi, deşi compania a avut ideea schimbării logo-ului la un moment dat, un psiholog a explicat faptul că simbolul seamănă cu o imagine inversată a sânilor unei femei, lucru care atrage foarte uşor atenţia oamenilor.
2. Chanel
Logo-ul celebrului brand de modă Chanel are o poveste extrem de romantică şi de interesantă. Exceptând faptul că cele două C-uri reprezintă iniţialele numelui creatoarei de modă, acestea îi aduceau aminte acesteia de arcadele bolțite ale castelului Château Crémat din Nisa, loc foarte drag sufletului său.
3. Google
Culorile selectate pentru logo-ul google, roşu, galben şi albastru sunt 3 culori primare. Cu toate acestea, una dintre litere este colorată cu verde, culoare secundară, marcând astfel ieşirea din rutină şi ruperea stereotipurilor. Astfel, logo-ul celor de la Google transmit un mesaj legat de viziunea şi modalităţile de lucru ale companiei.
4. Gillette
La prima vedere, logo-ul companiei Gillette pare doar un simplu nume însă, dacă te uiţi cu atenţie, vei observa că marginile literelor G şi I reporduc fidel forma aparatelor lor de ras.
5. Mitsubishi
Logo-ul companiei Mitsubishi a plecat de la blazonul familiei fondatoare, reprezentat de un diamant. Acesta reprezintă succesul, integritatea şi puterea, iar culoarea roşie în care brand-ul a ajuns să îşi stilizeze logo-ul simbolizează încrederea. De asemenea, japonezii consideră că oamenii sunt extrem de atraşi de culoarea roşie.
6. Goodwill
Organizaţia de renume mondial Goodwill se ocupă cu colectarea de alimente, piese vestimentare şi obiecte necesare uzului zilnic pe care le oferă celor nevoiaşi. Angajaţii companiei acordă foarte mare importanță spiritului solidar şi dorinţei de a face bine, astfel că logo-ul lor, litera G, seamănă de la distanţă cu o faţă zâmbitoare.
7. FedEx
Probabil că mesajul ascuns din logo-ul FedEx este unul dintre cele mai inteligente mesaje încorporate vreodată într-un astfel de logo. Între literele E şi X se formează o săgeată, imagine care le transmite clienţilor ideea de viteză, dedicare şi seriozitate.
8. Nike
Celebrul brand de încălţăminte Nike a fost inspirat de zeița grecească cu acelaşi nume, zeiţă care ajuta soldaţii să învingă în luptă. Astfel, simbolul Nike reprezintă o stilizare a aripilor acestei zeiţe.
